نمایندگی ایران رادیاتور فروشگاه پاسارگاد (عقیقی)

ایران رادیاتور شرق تهران
لوازم نصب پکیج دیواری
فهرست مطالب

حداقل لوازم مورد نیاز برای نصب پکیج دیواری چیست؟ دلیل تفاوت قیمت لوازم نصب پکیج دیواری در فروشگاه های مختلف چیست؟ در این مقاله به این دو سوال پاسخ می دهیم و به فریب ها و کلاهبرداری هایی که در این زمینه  توسط بعضی از افراد انجام می شود نیز می پردازیم.

توجه داشته باشید که لوازم نصب پکیج دیواری از خود دستگاه جدا بوده و جداگانه برای تهیه آن باید هزینه کنید.(داخل کارتن لوازم جانبی نصب پکیج دیواری وحود ندارد)

 کلیت لوازم نصب پکیج دیواری

به قطعاتی گفته می شود که در جهت  نصب دستگاه برای این که باخیالی آسوده از پکیج گمایشی خود استفاده کنیم. حداقل لوازمی که برای نصب پکیج دیواری مورد نیاز است به شرح ذیل است:

  • دو عدد شلنگ فشار قوی ۲/۱
  • دوعدد شلنگ فشار قوی ۴/۳
  • دو عدد شیر زیر پکیجی ۴/۳
  • یک عدد شیر زیر پکیجی ۲/۱
  • سختیگیر مغناطیسی ۲/۱
  • محافظ برق
  • صافی برگشت
  • شلنگ گاز
  • بست شلنگ گاز
  • پلی مگنت
  • مهره الیو
  • دودکش
  • اتصالات آب و…

این قطعات و لوازم پکیج دیواری که نام برده ایم نصب آن ضروری است و اگر  هر یک نباشد دستگاه شما گارانتی نمیشود زیرا مشاهده است که افراد برای کم تر شدن هزینه از بستن لوازم یا قطعاتی مثل محافظ برق، شیر های زیر پکیجی و سختیگیر و صافی برگشت اجتناب می کنند.

این کار نه تنها باعث می شود که دستگاه شما از گارانتی خارج شود بلکه به ضرر پکیج دیواری بوده و  از عمر مفید پکیج دیواری می کاهد و در صد خرابی پکیج دیواری را کاهش می دهد.

لوازم نصب پکیج دیواری

لوازم نصب پکیج دیواری (دو عدد شلنگ فشار قوی ۲/۱- دوعدد شلنگ فشار قوی ۴/۳)

شلینگ های فشار قوی دارای کیفیت های مختلف در برند های مختلف و همچنین در اندازه های مختلف وجود دارد که با توجه به فاصله ای که بین دستگاه و لوله آب وجود دارد انتخاب و نصب می کنید. معمولا از شلنگ هایی که طول آنها ۴۰ سانتیمتر است استفاده می شود. این شلنگ های فشار قووی مخصوص پکیج های دیواری هستند معمولا در اندازه های ۳۰، ۴۰،۵۰ و ۶۰ سانتیمتر تولید می شوند.

لوازم نصب پکیج دیواری (دو عدد شیر زیر پکیجی ۴/۳ – یک عدد شیر زیر پکیجی ۲/۱)

شیر هایی مخصوص پکیج های دیواری هستند معمولا در دو مدل  خروسکی و پروانه ای هستند که مدل های پروانه ای گران تر هستند. این شیر در وزن ها، جنس آلیاژ و کیفیت های مختلفی تولید می شوند.

مشاهده و خرید شیر سه چهارم (۳/۴) پکیج

مشاهده و خرید شیر یک دوم (۱/۲) پکیج

لوازم نصب پکیج دیواری (سختیگیر مغناطیسی ۲/۱)

انواع مختلفی از سختیگیر یا رسوب گیر ها در بازار وجود  دارد که سر راه ورودی آب سرد پکیج گرمایشی برای گرفتن و کم تر شدن رسوبات بسته می شود. رسوب گیر یا سختیگیر های شیمیایی که به آن ها پلی فسفات گفته می شود یک نوع رسوب گیر است.

البته رسوب گیر های مغناطیسی بسیار به صرفه تر است زیرا هم دائمی و هم هرینه کمتری نسبت به دیگر سختیگیر ها دارند.رسوب گیر های مغناطیسی با ایجاد میدان میدان مغناطیسی آ ب را یونیزه می کنند. علت تفاوت قیمت  در آن ها بستگی به نوع آهن ربایی دارد که در ساخت این رسوب گیر ها به کار می رود.

نصب رسوبگیر پکیج
نصب رسوبگیر برای افزایش طول عمر پکیج

مشاهده و خرید محصول رسوب گیر مغناطیسی رادیکال

لوازم نصب پکیج دیواری (صافی برگشت)

صافی برنجی و شیر صافی نام های دیگر صافی برگشت هستند که در مسیر برگشت جریان آب از رادیاتور و قبل از پمپ قرار می گیرد و کمک قابل توجهی به سالم ماندن و خرابی کم تر پمپ می کند.

صافی برگشت  تکه های واشر ، ضایعات و تکه ها جوش را از آب جدا می کند و از ورود آن به داخل پمپ و به ططور کلی دستگاه پکیج جلوگیری می کند به همین دلیل نیاز دارد هر چند وقت یک بار مثلا ۳ ماه یک بار باز و آن را تمیز کنید.

لوازم نصب پکیج دیواری (شلنگ گاز- بست شلنگ گاز)

شلنگ گاز پکیج دیواری باید بسیار با کیفیت و استاندارد باشد، همچنین در مقابل فشار آب و گاز مقاومت بالایی داشته باشد که پس از گذشت زمان با مشکلاتی مثل پارگی، خشک شدن و از این قبیل موارد نشود که برای جلو گیری از نشت گاز هم باید از بست های با کیفیت استفاده شود.

شلنگ های گاز پکیج دیواری معمولا سیلکونی هستند و به صورت آج دار، نخ دار و دولایه تولید می شوند.

لوازم نصب پکیج دیواری (پلی مگنت)

پلی مگت برای مدار گرمایش نصب می شود، پکیج هایی که سیستم  گرمایشی آنها رادیاتور های پنلی هستند حتما باید از این نوع فیلتر ا رسوب گیر استفاده کنند. پلی مگنت عملکردشان همانند سختیگیر های مغناطیسی است که سر راه آب سرد پکیج دیاری بسته مشود است اما قوتری از آن.

لوازم نصب پکیج دیواری (مهره الیو)

مهره الیو و رابط بین شلنگ گاز و شیر گاز است که کیفیت ساخت آن بسیار مهم است.

مشاهده و خرید محافظ برق پکیج دیواری 

لوازم نصب پکیج دیواری (دودکش)

دود کش هم جنس آن بسیار مهم است و حتما باید از جنس استیل باشد (گالوانیزه مورد تایید نیست) . گاهی تحت شرایطی لازم است که از دودکش های دوجداره استفاده شود که برای پکیج های دیواری ایران رادیاتور حتما از دودکش دوجداره خود برند ایران رادیاتور با ید استفاده شود تا گارانتی شود.

مشاهده و خرید دودکش دوجداره ایران رادیاتور

لوازم نصب پکیج دیواری (اتصالات آب و…)

اتصالات آب هم شامل بوشن ، مغزی و… میشود که در صورت نیاز استفاده می شود که معمولا از جنس فولاد یا برنجی هستند.

لوازم نصب رادیاتور های گرمایشی

لوازم نصب رادیاتور شامل شیر رفت و برگشت، درپوش هفت تکه و اتصالات می شود که اگر رادیاتور پنلی باشد دیگر نیازی به درپوش ماسوره یا درپوش هفت تکه ندارد. اتصالات با توجه به این که نوع لوله کشی شما تک لایه یا پنج لایه باشد تغییر می کند.

لوازم نصب پکیج دیواری
انواع شیر برای لوازم نصب پکیج دیواری

مشاهده و خرید محصول درپوش ماسوره 

مشاهده و خرید محصول شیر و زانو(شیر رفت و برگشت)

فروشگاه مرکزی و نمایندگی رسمی ایران رادیاتور (فروشگاه پاسارگاد)
فروشگاه مرکزی و نمایندگی رسمی ایران رادیاتور (فروشگاه پاسارگاد)
اشتراک گذاری

10 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای خرید لوازم نصب پکیج دیواری و رادیاتور  »

  1. سلام یکی از بهترین رسوبگیر های مغناطیسی رادیکال است ک از ان استفاده میشود
    ان شاالله ک همه ار ان برای زیر پکیج ها استفاده کنن برای اینک مبدل پکیج ها رسوب نگیره

    1. سلام. باتشکر از نظر شما ان شاله که شما تولید کننده این محصول نیستید و فقط مصرف کننده ای هستید که رضایت از محصول رو اعلام کرده!!!

  2. سلام دوستان و همکاران گرامی در نظر داشته باشید ک از توپیچ روپیچ برنجی در زیر پکیج یا برای نصب رادیاتور ها استفاده نکنید چون واقعا بعد از ی مدت ک زنگ آب ببنده باز نمیشه

  3. سلام برای این ک دستگاه پکیج رسوب نگیره چ کنیم یکی از بهترین رسوبگیر ها ک برای دستگاه های پکیج میشه استفاده کرد رسوبگیر رادیکال هست چون این مدل رسوبگیر اهن ربای قوی داره همین باعث میشه از رسوب گرفتن جلوگیری شود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *