نمایندگی ایران رادیاتور فروشگاه پاسارگاد (عقیقی)

ایران رادیاتور شرق تهران
فهرست مطالب

پکیج دیواری یا زمینی امروزه در هر خانه ای پیدا می شود. اصلا تصور زندگی امروزه بدون آب گرم چه برای گرمایش مثلا شوفاژ یا مصارف مستقیم مانند استحمام خیلی سخت است. حتما خودتان در جریان هزینه های تعمیرات و تعویض پکیج ها مخصوصا پکیج های گران قیمت جدید هستید. پس ناچار هستیم بدانیم چگونه باید از پکیج ها مراقب بهتری کنیم که کمتر خراب شوند و راهکارهای افزایش عمر پکیج دیواری را بشناسیم.

عمر پکیج دیواری

هیچکس انتظار ندارد دستگاهی که ساله ها در معرض آب و آتش کار می کند هیچ وقت نیاز به سرویس، تعمیر یا تعویض نداشته باشد. در واقع هیچ دستگاهی برای همیشه کار نخواهد کرد اما هر دستگاهی یک طول عمر مفید و یک عمر حداکثری دارد که می توان با نگهداری بهینه و سرویس مناسب و تعمیرات پیشگیرانه عمر آن را افزایش داد.

بنظر می رسد پکیج های جدید باوجود داشتن تکنولوژی جدیدتر در ساخت آن و عملکرد بهتر اما نیاز به سرویس و تعمیر بیشتری دارند. دیجیتالی شدن و وجود پنل دیجیتالی می تواند کمک کند که عیب یابی پکیج به خوبی انجام شود اما تعمیر همین پنل درصورت خرابی خود موجب هزینه های نسبتا گزافی می شود. استفاده از برق و سوخت (گاز) هم می تواند استهلاک دستگاه را به طور کلی بالا ببرد اما همانطور که گفتیم همه اینها برای رفاه بیشتر ما بوده و از این بابت ما کاری نمی توانیم انجام دهیم. در واقع شاید با چند راهکار بنظر ساده می توان به هدف خود یعنی افزایش عمر دستگاه دست پیدا کرد.

شرایط گارانتی با توجه به افزایش عمر پکیج دیواری ایران رادیاتور
شرایط گارانتی با توجه به افزایش عمر پکیج دیواری ایران رادیاتور

راهکار های افزایش عمر پکیج دیواری یا زمینی

استفاده از سختی گیر

آب هر قدر هم ذلال و شفاف باشد باز هم مقداری سختی یا همان رسوب دارد که با گرم شدن آب، جنبش بیشتری پیدا کرده و میزان تاثیر آن بر روی هرآنچه با آن تاثیر می گذارد بالاتر می رود. شما حتما تاکنون سماور و کتری را که مملو از رسوبات شده است دیده اید. در مورد پکیج ها هم رسوبات یکی از عوامل خرابی و نیاز به سرویس آن خواهند بود. بنابراین استفاده از سختی گیر یا همان جرم گیر می تواند از رسوب گرفتن پکیج و قطعات آن و همچنین رادیاتورها و لوله های رفت و برگشت تا حدودی جلوگیری کند.

تنظیم درجه آب

افزایش درجه آب پکیج یعنی افزایش استهلاک دستگاه. همچینین این کار باعث افزایش رسوب گذاری آب در دستگاه خواهد شد. بنابراین کاهش درجه حرارات پکیج و عدم استفاده مداوم از حداکثر توان حرارتی پکیج می تواند در افزایش طول عمر پکیج کمک شایانی کند.

استفاده از پمپ محافظ

باوجود تعبیه و نصب قطعات محافظ متعدد در پکیج های امروزه، اگر برای مدتی نیاز به استفاده از پکیج ندارید وجود پمپ محافظ می تواند به افزایش طول عمر پکیج کمک زیادی کند.

سیستم یخ زدگی

امروزه اکثر پکیج های جدید دارای سیستم محافظت از یخزدگی هستند. به این معنی که در زمان کاهش دما و رسیدن به نقطه انجماد (مخصوصا پکیج هایی که در فضاهای باز مثلا در تراس نصب می شوند) دستگاه جلوی یخزدگی آب در لوله ها را می گیرد. در غیر این صورت یخزدگی آب موجب افزایش حجم آن شده و به لوله ها و قطعات پکیج آسیب می زند. اگر پکیجی فاقد این قابلیت بود درصورت عدم استفاده از آن، لازم است آب آن به طور کامل تخلیه گردد.

دودکش مناسب

همانطور که می دانید پکیج ها به دو مدل فن دار و بدون فن قابل تقسیم بندی هستند. در هر دوصورت استفاده از یک دودکش سالم با قابلیت تخلیه مناسب گرما و دود ناشی از احتراق هم برای طول عمر دستگاه مفید است هم از نظر امنیت و سلامت افزاد اهمیت دارد. عدم وجود یک دودکش مناسب ممکن است گرما و دود را به داخل دستگاه برگرداند و موجب استهلاک بی مورد آن شود.

استفاده از محافظ برق

همانطور که می دانید پکیج های جدید با برق کار می کنند و پنل های دیجیتال آنها حساس به نوسانات برق می باشند. از این رو توصیه شده است که برای هر پکیج یک دستگاه محافظ برق باکیفیت استفاده شود. این دستگاه جلوی نوسانات برق را گرفته و درصورت قطع و وصل شدن ناگهانی و چندباره برق را می گیرد و از قطعات الکتریکی پکیج محافظت می کند.

سرویس دوره ای پکیج

متاسفانه بسیاری از ما تا زمانی که دستگاه پکیج کار کند و خراب نشود سراغ تعمیرکار و سرویسکار نمی رویم. اما باید بدانید که این یک واقعیت است: سرویس دوره ای پکیج می تواند اولا جلوی هزینه های بالای بعدی برای تعمیرات و تعویض قطعات را بگیرد و دوما طول عمر دستگاه را افزایش دهد و سوما راندمان پکیج را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

هر سال می تواند پکیج شما یک سرویس دوره ای جزئی نیاز داشته باشد. این هزینه بسیار کمتر از هزینه های تعویض قطعات و تعمیر خواهد بود. بهترین زمان برای این کار قبل از ورود یک مستاجر جدید به ساختمان است که البته در این صورت باید وی را از این قضیه آگاه نمود و نکات مربوطه را گوشزد کرد.

 

فروشگاه مرکزی و نمایندگی رسمی ایران رادیاتور (فروشگاه پاسارگاد)
فروشگاه مرکزی و نمایندگی رسمی ایران رادیاتور (فروشگاه پاسارگاد)
اشتراک گذاری

4 دیدگاه دربارهٔ «راه های افزایش عمر پکیج دیواری چیست؟»

  1. سلام بهترین راه برای طولانی شدن عمر پکیج استفاده از رسوبگیر مغناطیسی رادیکال هست پکیج نبایست جلو نور آفتاب باشد پکیج بایست در جای مناسب نصب شود از لوازم با کیفیت استفاده شود

  2. سلام پکیج بایست هر ساله سرویس شود رسوبگیری شود تست شود ک شلنگ گازش فرسوده نباشد تا بتواند بازدهی بهتری داشته باشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *