نمایندگی ایران رادیاتور فروشگاه پاسارگاد (عقیقی)

ایران رادیاتور شرق تهران
راهنمای خرید حوله خشک کن
فهرست مطالب

خرید حوله خشک کن یا همان رادیاتور حمام یا حوله ای با توجه به تنوع محصولات و برندهای مختلف می تواند همراه با کمی سردرگمی باشد. شاید هیچ محصولی در حوزه گرمایش این میزان تنوع نوع نداشته باشد. در این مقاله سعی داریم مرجعی برای راهنمای خرید حوله خشک کن تهیه کنیم تا شاید کمی باشد به خریداران این محصول پرفایده و پرکاربرد در واحدهای کنونی.

حوله خشک کن های ایران رادیاتور

ایران رادیاتور جدیدا به تولید بسیار گسترده حوله خشک کن های فولادی در اندازه های مختلف برای متراژهای متنوع پرداخته است. این اقدام به منظور کاهش قیمت تمام شده حوله خشک کن و استفاده گسترده تر از این محصول برنامه ریزی شده است.

شاید برخی بر این تصور باشند که حوله خشک کن از نوع فولاد بسیار بی کیفیت است و نمی توان به آن اعتماد کرد. باید گفت که روش ریختگری و همچنین پوشش رنگ چندلایه ضدآب و ضدسایش حوله خشک کن های فولادی کیفیت این محصول و مقاومت آن در مقابل رطوبت محیط های استفاده شده مانند سرویس ها را به شدت افزایش داده است و از این رو گارانتی بدون قید و شرط شرکت می تواند دلیلی بر این ادعا باشد.

شرکت ایران رادیاتور این حوله خشک کن را در ۶ مدل تولید و روانه بازار کرده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

دلیل لزوم راهنمای خرید حوله خشک کن

همانطور که گفتیم تنوع حوله خشک کن های تولیدی ایران رادیاتور و دیگر شرکت ها بسیار زیاد است. در دسته بندی کلی از نظر جنس آلیاژ به کار رفته می توان آنها را به دسته های زیر تقسیم بندی نمود:

حوله خشک کن فولادی

حوله خشک کن استیل

حوله خشک کن آلومینیومی

اما داستان به همینجا ختم نمی شود. هرکدام از این دسته بندی ها خود تقسیم بندی خاص خود را دارند. مثلا درمورد حوله خشک های فولادی شما با انواع سایزها می رسید که می تواند با تعداد لول شناخته می شود (حوله خشک کن ۷ لول، حوله خشک کن ۱۲ لول و غیره).

تنوع حوله خشک کن ها در بخش استیل بسیار بیشتر است. این محصول در این دسته به انواع کروم و طلایی تقسیم بندی می شود که هرکدام در انواع براق و یا مات تولید می گردند.

راهنمای خرید حوله خشک کن (استیل تخت)
راهنمای خرید حوله خشک کن (استیل تخت)

حوله خشک کن تخت یا لوله ای

یک مدل تقسیم بندی کلی حوله خشک کن ها آنها را به دو مدل تخت و لوله ای تقسیم می کند. تفاوت این دو مدل در شکل ظاهری انهاست. همانطور که می توان فهمید حوله خشک کن تخت دارای مجاری تخت و مدل دیگر شکل لوله ای دارند. در حال حاضر شرکت ایرن رادیاتور حوله خشک کن لوله ای تولید می کند.

مطالعه بیشتر:

انواع حوله خشک کن حمام را بشناسیم.

۵ سوال درمورد حوله خشک کن ایران رادیاتور

آیا حوله خشک کن ضروریست؟

محصولات ایران رادیاتور (بخش دوم)

حوله خشک کن استیل ایران رادیاتور

متاسفانه به علت ناآگاهی افراد و سواستفاده برخی فروشندگان انواع حوله خشک کن استیل کروم یا طلایی به نام شرکت ایران رادیاتور به فروش می رسد.

همانطور که اشاره شد شرکت ایران رادیاتور حوله خشک کن استیل تولید نمی کند و چون از نظر ظاهری این مدل موردپسند برخی می باشد، نام ایران رادیاتور مورد سواستفاده قرار می گیرد. بنابراین باز بهتر است تکرار کنیم که شرکت ایران رادیاتور فقط حوله خشک کن فولادی لوله ای سفید تولید می کند.

حوله خشک کن ۶۰ سانت یا ۸۰ سانت

حوله خشک کن فولادی ایران رادیاتور ۷ لول در دو مدل (اندازه) ۶۰ و ۸۰ سانتیمتر تولید می شود. این اختلاف اندازه برای آن است که درصورت عدم امکان نصب مدل ۸۰ سانتیمتر از نوع کوتاه تر استفاده شود که البته اختلاف بازدهی قابل اغماض و قیمت کمی دارند. در زمان خرید با توجه به محل ورودی و خروجی آب در سرویس باید به این موضوع (ارتفاع تا سقف) توجه شود.

راهنمای خرید حوله خشک کن غیر ایران رادیاتور

اول از هرچیز باید گفت که قیمت حوله خشک کن های آلومینیومی و استیل ساخت شرکت های ایرانی و غیر ایرانی (بغیر از ایران رادیاتور) گران تر از نوع فولادی تولیدی ایران رادیاتور می باشد.

اگر بدنبال خرید این مدل حوله خشک کن هستید باید توجه داشته باشید که نوع استیل شامل دو مدل کلی زیر می باشد:

حوله خشک کن کروم

حوله خشک کن طلایی

هرکدام از این دو مدل نیز خود به دو مدل تقسیم بندی می شوند:

حوله خشک کن استیل کروم مات

حوله خشک کن استیل کروم براق

که با توجه به نوع تخت و لوله ای در هرکدام می توان دریافت که تنوع این محصول چقدر زیاد است. به همین دلیل ممکن است به راهنمای خرید حوله خشک کن نیاز مبرم داشته باشید تا بعدا از خریدتان پشیمان نشوید.

راهنمای خرید حوله خشک کن برای متراژ واحد

مسلما تنوع ظرفیت و بازدهی حوله خشک کن ها (بدون توجه به نوع و شکل ظاهری آنها) به خاطر مشخسات محل استفاده آنها خواهد بود. مهمترین موضوع در مورد محل نصب، متراژ و سردسیر یا گرمسیر بودن منطقه است. در این مورد باید حداقل ظرفیت درنظر گرفته شود تا کارآیی محصول حس شود.

حوله خشک کن ۷ لول: مناسب برای سرویس های حداقلی (دو متر مربع)

حوله خشک کن ۱۲ لول: مناسب برای سرویس های دو تا سه مترمربع

حوله خشک کن ۱۵ لول: مناسب برای سرویس های سه تا چهار مترمربع

حوله خشک کن ۱۸ لول: مناسب برای سرویس های چهار تا پنج مترمربع

حوله خشک کن ۲۹ لول: مناسب برای سرویس های پنج مترمربع به بالا

 

فروشگاه مرکزی و نمایندگی رسمی ایران رادیاتور (فروشگاه پاسارگاد)
فروشگاه مرکزی و نمایندگی رسمی ایران رادیاتور (فروشگاه پاسارگاد)
اشتراک گذاری

10 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای خرید حوله خشک کن ایران رادیاتور»

  1. سلام
    این شرکت ایران رادیاتور بایست حوله خشک کن طوری تولید کند ک حداقل ده سال ب بالا کارایی داشته باشد ن اینک سر دو سال سوراخ بشه

    1. دقیقا منم نظرم همینه. من با کلی سلام و صلوات تونستم ۵ سال ازش استفاده کنم بعدش سوراخ شد دادیم جوش دادن بازم یکسال بعد سوراخ شد.

      1. آقای محمد دوست

        با سلام. این نمونه ای از کیفیت بی نظیر محصولات ایران رادیاتور بویژه حوله خشک کن ایران رادیاتور می باشد.

          1. با سلام. حوله خشک کن های ایران رادیاتور یکسال گارانتی داره و در عرض این یکسال درصورت بروز مشکل می توانید به خیابان اتحاد مرکز خدمات پس از فروش مراجعه کنید. درضمن ایشون فرمودند چند سال از این محصول استفاده کردند درصورتی که معمولا عمر مفید این محصول از هربرندی که باشه کمتر از این حرفهاست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *