نمایندگی ایران رادیاتور فروشگاه پاسارگاد (عقیقی)

ایران رادیاتور شرق تهران
پکیج فن دار و بدون فن
فهرست مطالب

تفاوت های پکیج فن دار و بدون فن

پکیج فن دار و بدون فن
پکیج فن دار و بدون فن

همانطور که می دانید پکیج ها در دو نوع تولید می شود: پکیج های فن دار و پکیج های بدون فن

تفاوت پکیج های فن دار و بدون فن، به طور کلی و بدون درنظر گرفتن ظاهر و اندازه آنها در نحوه خروج گاز و دود پکیج هنگام سوختن سوخت و ورود هوای جدید به داخل پکیج برای ادامه کار است. این اصلی ترین و مهمترین تفاوت این دو نوع محصول می باشد.

در پکیج بدون فن اصل بر آن است که گازهای خروجی و دود با استفاده از دودکش های بلند از واحد و ساختمان خارج می شوند. یعنی اگر بخواهیم برای یک واحد در طبقات پایین مثلا طبقه همکف یا اول در یک ساختمان پنج طبقه پکیج انتخاب کنیم می توانیم از پکیج بدون فن استفاده کنیم و نگرانی بابت خروجی پکیج نداشته باشیم (بشرط سلامت اتصالات، مسیر و خروجی و کلاهک دودکش).

خروجی استاندارد پکیج دیواری
خروجی استاندارد پکیج دیواری

اما در طبقات بالا و خصوصا در طبقه آخر که طول دودکش معمولا کم بوده و احتمال برگشت گاز به داخل ساختمان و پکیج وجود دارد بهتر است از پکیج فن دار استفاده شود. البته انتخاب و استفاده از پکیج فن دار و بدون فن تنها به این موضوع وابسته نیست. گاهی ممکن است کارشناس و سرویسکار تشخیص دهد که به هردلیل کشش لازم برای خروج گاز از پکیج بدون فن کافی نیست و حتما لازم است از پکیج فن دار استفاده شود.

در پکیج بدون فن از دود کش های بلند برای خروج گازها استفاده می شود ولی در پکیج های فن دار با استفاده از قطعه خاصی به اسم فلنج فن دود ناشی از احتراق گاز ها تهویه می شود و جابه جایی دود و هوای تازه با سرعت بیشتری صورت می گیرد.

فلنج دود پکیج
فلنج دود پکیج

پکیج های بدون دودکش همان پکیج های بدون فن هستند که به این نام معروف شده اند که مناسب مکان هایی هستند که فضای کافی برای دود کش وجود ندارد.

تفاوت دود کش پکیج فن دار و بدون فن 

قطر دود کش اولین تفاوت این دو مدل پکیج است قطر دودکش پکیج های فن دار حدود پانزده سانتیمتر و ارتفاع آن سه سانتیمتر است. همچنین در این دو مدل پکیج جنس دود کش ها نیز باهم تفاوت دارند.

در پکیج بدون فن دود کش ها داخل ساختمان کار گذاشته می شود و از جنس سیمان می باشند. دود کش ها در پکیج بدون فن به هیچ عنوان نباید در معرض باد و بوران قرار بگیرد و باید به طور مستقیم با هوای ازاد تماس داشته باشد.

تفاوت در محل نصب پکیج فن دار و بدون فن

اگر فضایی که پکیج در آن نصب می شود تعیین شده نبوده و برای شما اهمیت خاصی ندارد می توانید پکیج بدون فن را در محل هایی همچون تراس و یا بالکن نصب کنید که از نظر میزان گازهای خروجی نگرانی نداشته باشید. در غیر این صورت طبق آنچه گفته شد باید با بررسی محل نصب و خروجی پکیج مدل موردنظر را انتخاب کنید.

برای فضاهای کوچکتر توصیه شده است که از پکیج فن دار استفاده شود تا کمتر نگران خروجی گازها و دود وجود داشته باشد. اما از طرفی باید صدای فن را نیز در نظر گرفت که مخل آسایش نباشد.

بارها شنیده ایم که پرسیده شده که کدامیک بهتر است: پکیج فن دار و بدون فن؟ برای جواب به این سوال، چند سوال مطرح می شود که با پاسخ به آنها می توانیم به جواب موردنظر برسیم: باید بررسی کرد که پکیج در چه طبقه ای قرار است نصب شود؟ آیا دودکش پکیج و خروجی آن سالم است و مکش لازم را دارد؟ اندازه فضایی که پکیج برای آن محل نصب و فعال می شود چقدر است؟ آیا پکیج در تراس یا بالکن نصب می شود یا در داخل ساختمان؟ فضای نصب پکیج چگونه است؟

امنیت پکیج فن دار و بدون فن

امروز بحث در مورد اینکه آیا این پکیج امنیت دارد و آن یکی ندارد حرف درستی نیست. مسلما تمام پکیج های تولید شده ایرانی مخصوصا برند معروفی چون ایران رادیاتور نیازی به بررسی و توضیح درمورد امنیت ندارند. در مورد این دو مدل پکیج هم این گفته صدق می کند. با این حال اگر قرار باشد یک پکیج برای یک محیط با شرایط نامناسب (از نظر امنیتی و سلامت طبقه گفته های همین نوشته) انتخاب کنیم می توانیم پکیج فن را درنظر بگیریم. زیرا امکان وارد شدن گازهای خروجی و دود به داخل ساختمان بسیار کم شده و شرایط آب و هوایی در محل کلاهک دودکش تاثیری در عملکرد آن نمی گذارد.

در هر زمان که احساس کردید نیاز به مشورت برای خرید، نصب، سرویس یا تعمیر پکیج فن دار و بدون فن دارید می توانید با فروشگاه مرکزی ایران رادیاتور در شرق تهران (تاسیسات پاسارگاد) تماس حاصل فرمائید.

همه روز از ساعت ۸ صبح الی ۸ شب در خدمت شما هستیم.

فروشگاه مرکزی و نمایندگی محصولات ایران رایاتور شرق تهران
فروشگاه مرکزی و نمایندگی محصولات ایران رایاتور شرق تهران

 

 

اشتراک گذاری

2 دیدگاه دربارهٔ «پکیج فن دار و بدون فن، کدامیک بهتر است؟»

  1. بازتاب: آبگرمکن مخزنی ایستاده (زمینی یا دیواری) - تاسیسات پاسارگاد (پکیج رادیاتور)

  2. بازتاب: آبگرمکن مخزنی ایستاده (زمینی یا دیواری)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *