نمایندگی ایران رادیاتور فروشگاه پاسارگاد (عقیقی)

ایران رادیاتور شرق تهران
فهرست مطالب

مقدمه

بدون شک باتوجه به پیچیدگی و ییشرفت فنی پکیج های جدید، این محصولات از هرمدلی که باشد از قطعات بسیار متعدد و متنوع تهیه شده اند که هرکدام وظیفه و عملکرد خود را دارند. وجود این همه قطعات پکیج دیواری و زمینی بخاطر افزایش راحتی استفاده مصرف کنندگان بوده است. البته موضوع دیگر ایمنی مصرف کنندگان باتوجه به قوانین سختگیرانه مبحث ۱۹ قوانین ساختمان می باشد.

اگر به قطعات پکیج دیواری آشنا باشید می دانید که برخی از آنها مانند دودکش دوجداره بخاطر رعایت قوانین ایمنی است و برخی برای افزایش کارآیی و راندمان در شرایط سخت مانند سختی آب و نوسانات برق می باشد.

انواع قطعات پکیج دیواری
انواع قطعات پکیج دیواری

آشنایی با قطعات پکیج دیواری

بعد از تولید انواع آبگرمکن برای تامین آب مصرفی، نوبت به ظهور موتورخانه های کوچکی به اسم پکیج های دیواری شد. شرکت ایران رادیاتور از شرکت های پیشرو در زمینه تولید و عرضه انواع این محصولات است. همچنین بخاطر وجود انواع محصولات و قطعات تقلبی پکیج ها که در داخل بصورت غیرمجاز تولید یا غیرقانونی وارد می شوند شروع به تولید انواع قطعات پکیج دیواری در بسته بندی های مشخص نموده است که طبق توصیه شرکت بهتر است درصورت نیاز از نمایندگی های مجاز تهیه شود.

برخی قطعات پکیج برقی هستند مانند روتور و استاتور و محافظ برق و طبیعتا نباید ارتباطی با آب داشته باشند. اما برخی قطعات مستغرق در آب هستند مانند برخی سنسورها. همانطور که گفتیم برخی قطعات کاربردی هستند یعنی اگر نباشند یا خراب باشند پکیج کار نمی کند یا کارکرد مناسبی ندارد مانند برد پکیج یا پمپ پکیج. برخی دیگر از قطعات پکیج به منظور ایمنی هستند مانند سنسور دود، پرشر دود و فویل و کلاهک دودکش. این قطعات موجب بهبود کارآیی وایمنی خود دستگاه و مصرف کننده می شود.

قطعات پکیج دیواری، شرکتی یا غیرشرکتی

در زمان خرید قطعه زیاد شنیده می شود که مثلا فلوسوئیچ شرکتی نیاز است. همانطور که اشاره شد شرکت ایران رادیاتور بعد از تولید انواع محصولات اصلی مثل پکیج دیواری، رادیاتور، اسپلیت، داکت اسپلیت، حوله خشک کن و مشعل اقدام به تولید و عرضه قطعات پکیج دیواری و دیگر محصولات اصلی نموده است. این قطعات به شرکتی معروف هستند که در بسته بندی مخصوص با کد رهگیری خاص عرضه می شوند.

قطعات پرمصرف پکیج دیواری

برخی قطعات بخاطر ماهیت عملکردی جزو پرمصرف ها هستند. این قطعات مانند روتور پکیج که دائم در حال کار است استهلاک بیشتری دارد و زودتر نیاز به تعویض دارند. قطعات پرمصرف تنها قطعات کاربردی و فیزیکی نیستند و قطعات الکتریکی مانند ntc ها هم که به برد متصل هستند جزو پرمصرف ها هستند.

تمام این قطعات جزو پرمصرف ها هستند که علی رغم کیفیت بالایی و سختگیری های ساخت جزو موارد متعدد خرابی پکیج به شمار می روند.

برخی قطعات پکیج دیواری دائما در حال کار هستند و استراحت ندارند مانند پمپ پکیج و برخی دیگر در زمان های خاص کار می کنند مانند مشعل، فن یا فندک.

سنسورهای پکیج دیواری

در قطعات پکیج دیواری به انواع سنسورها می رسیم که هرکدام وظیفه خاصی دارند و در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

سنسور دود ۱۰۵ درجه که برای افزایش ایمنی پکیج در آن تعبیه شده است و می تواند جلوی خطرات ناشی از گازگرفتگی را بگیرد. البته برخی سرویس کاران غیرمجاز به منظور جلوگیری از قطع شدن مکرر پکیج این سنسور مهم را به اصطلاح یکسره می کنند که درواقع این سنسور عملکرد خود را از دست می دهد.

سنسور حد (جوش)

این سنسور روی مبدل اولیه پکیج نصب می شود و وظیفه آن رصد دمای آب و درصورت لزوم دستور قطع شعله به را به برد می دهد. گاهی ممکن است به دلایلی آب در مبدل اولیه جریان پیدا نکند و دمای آب بالا برود که در این صورت این سنسور عمل می کند.

سنسور NTC پکیج

سنسور ان تی سی پکیج شامل دو مدل سنسور جداری و سنسور مستغرق می شود. سنسور جداری همانطور که از نامش پیداست بر روی قطعه نصب می شود و ارتباط مستقیم با آب ندارد اما سنسور مستغرق در داخل جریان آب قرار می گیرد و از این طریق دمای آب را به برد منتقل می کند.

قطعات پکیج دیواری، ورودی و خروجی ها

ورودی های پکیج: دوشاخه برق، محافظ برق، سنسور NTC، کلید حرارتی، سنسور شعله، فلوسوئیچ،

خروجی ها پکیج: شیر سه طرفه، شیر گاز، دودکش دوجداره، اگزوز دودکش

انواع آچار قطعات پکیج دیواری

در کنار قطعات پکیج دیواری و شوفاژ (رادیاتورها) آچارهای مخصوصی موجود است که برای هر تعمیرکار و نصابی لازم است. باتوجه به فشردگی قطعات در داخل محفظه پکیج و همچین ظرافت آنها لازم است دقت ویژه ای در زمان باز کردن و بستن قطعات بکار رود تا مشکلی برای آن پیش نیاید.

انواع آچارهای مخصوص قطعات محصولات گرمایشی و سرمایشی به این شرح است:

آچار فلومتر – کیت تعمیر هاریکا

آچار کیت تعمیر

آچار تعویض کیت تعمیر

آلن دسته دار۵

آلن دسته دار ۴ سرگرد

آچار هوگیری با مخزن

آچار تعویض فلومتر

آچار تنظیم شیرگاز

 

انواع قطعات پکیج دیواری در بخش جرقه زن و الکترود

جرقه زن سه تایی آریستون

میله یون و جرقه زن ترمودینامیک

جرقه زن کابل دار گلدیران

میله جرقه زن و یون کابل دار بلند

میله یون بوتان کالدا

جرقه زن ایستاتیس

جرقه زن کابل دار ایران

 

انواع مبدل های ثانویه

همانطور که می دانید این قطعه یک مبدل گرمایی به حساب می آید. به این معنی که با عبور آب از یک لایه و آب گرم از لایه کناری تبادل گرمایی انجام می شود و آب سرد در حال حرکت گرم می شود و به سمت بخش مصرفی حرکت می کند.

مبدل ثانویه ۱۲ پلیت

مبدل ثانویه ۱۴ پلیت

مبدل ثانویه ۱۶ پلیت

مبدل ثانویه ۱۸ پلیت

مبدل ثانویه ۲۰ پلیت

 

البته شرکت ایران رادیاتور همه مبدل ها را تولید نمی کند و برای تهیه مبدل مثلا ۲۰ پلیت شما می بایست به دیگر برندها رجوع کنید.

قطعات پکیج دیواری؛ انواع شیر

در محصولاتی چون رادیاتور و پکیج های دیواری که سرکار مستقیم با اب دارند وجود انواع شیر به شکل ها و جنس های مختلف طبیعی است.

شیر ۳ بار

شیر پرکن

شیر برقی

شیر سه راهی

شیر ورودی آب سرد

شیر تخلیه

شیر صافی

شیر زانو (مخصوص رادیاتور)

شیر اطمینان اورینگی برنجی

شیر اطمینان داخل دنده برنجی

کلگی شیر اطمینان

شیر اطمینان ایمرگاس بلند کلگی کوتاه

شیر اطمینان چپقی ایمرگاس

شیر اطمینان اپتیما ترک

 

فروشگاه مرکزی و نمایندگی رسمی ایران رادیاتور (فروشگاه پاسارگاد)
فروشگاه مرکزی و نمایندگی رسمی ایران رادیاتور (فروشگاه پاسارگاد)

صفحه سایت در آپارات

https://www.aparat.com/tasisatpasargad

پیج اینستاگرام

https://www.instagram.com/iranradiator_pasargad

غرفه باسلام

https://basalam.com/user/yljvrx

دیوار

https://divar.ir/marketplace/stores/pasargadtasis?adInstanceId=&source=OTHERS

اشتراک گذاری

8 دیدگاه دربارهٔ «تامین قطعات پکیج دیواری ایران رادیاتور»

  1. سلام خوبی پکیج ایران رادیاتور اینه که قطعاتش همیشه توی بازار هست و اگر از فروشگاه های معتبر ایران رادیاتور تهیه شود بهتر وارزانتر ب دست مشتری میرسد

  2. سلام تمام مبدل ها و قطعات ایران رادیاتور در فروشگاه های معتبر یافت میشود
    انواع اورینگ های مبدل های ایران رادیاتور
    انواع خوار های مبدل ایران رادیاتور
    انواع جرق زن ایران رادیاتور

    1. آقای محمد دوست

      سلام بله تمام محصولات و قطعات اصلی را می توانید در فروشگاه و نمایندگی رسمی ایران رادیاتور واقع در بلوار ابوذر تهیه فرمائید.

  3. سلام آنقدر پیدا کردن قطعات پکیج ها سخت شده ولی پیدا کردن قطعات پکیج ایران رادیاتور واقعا راحتر پیدا میشه و خدمات دهی خوبی داره

    1. سلام متاسفانه برخی فروشگاه ها بعلت افزایش مداوم قیمت قطعات اقدام به عدم فروش آن می کنند که این قضیه منتج به کاهش قطعات در بازار می شود. نمایندگی های مجاز نمی توانند این کار را انجام دهند و قطعات همیشه با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان است.

  4. سلام ب نظر من هر محصولی ک قطعات آن در بازار زودتر پیدا بشه آن محصول خوبی هست وبایست از آن استقبال کرد نظر شما چیست؟

    1. سلام متاسفانه برخی فروشگاه ها بعلت افزایش مداوم قیمت قطعات اقدام به عدم فروش آن می کنند که این قضیه منتج به کاهش قطعات در بازار می شود. نمایندگی های مجاز نمی توانند این کار را انجام دهند و قطعات همیشه با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *