نمایندگی ایران رادیاتور فروشگاه پاسارگاد (عقیقی)

ایران رادیاتور شرق تهران
فهرست مطالب

یخ زدن پکیج دیواری یا یخ زدن قطعات پکیج دیواری یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در شب های سرد زمستان برای پکیج دیواری، همچنین پکیج زمینی و در کل برای سیستم های گرمایشی رخ می دهد.

امروزه پکیج دیواری ها معمولا جایگزین آبگرم کن و موتورخانه ها شده و روز به روز هم در حال افزایش است و مهم ترین مشکل آن یخ زدگی قطعات پکیج دیواری می باشد که می تواند علل مختلفی داشته باشد. در یان مقاله به بررسی علل و پیشگیری از بخ زدگی پکیج دیواری می پردازیم.

اغلب مشکل یخ زدگی پکیج دیواری برای پکیج دیواری هایی که در فضاهای باز مثل بالکن، تراس، حیات و… رخ می دهد. البته یخ زدن پکیج دیواری در مکان های بسته ای مثل مغازه که بعد از تعطیل شدن و یا موقع مسافرت پکیج گرمایشی منازل را افراد خاموش می کنند هم یخ زدگی پکیج دیواری رخ می دهد.

آیا یخ زدن پکیج دیواری به نوع و برند آن بستگی دارد؟

یخ زدن پکیج دیواری ارتباط مستقیمی با برند و نوع آن ندارد و هر پکیجی در هوای سرد امکان یخ زدگی قطعات آن وجود دارد اما به طبع پکیج هایی که از بررند های به نامی مثل پکیج دیواری ایران رادیاتور که کیفیت ساخت و قطعات آن تضمین شده است و بالای نود درصد رضایت مشتری دارد، احتمال یخ زدن نسبت به دیگر پکیج های متفرقه کم تر خواهد بود.

اصلی ترین دلایل یخ زدن پکیج دیواری

همانطور که مشخص و مبرا است مهم و اصلی ترین علت یخ زدگی قطعات  پکیج دیواری و خود پکیج دیواری سردی بیش از اندازه هوا در فصول سرد سال مخصوصا مناطق سرد سیر می باشد.

اگر برای مدت طولانی از پکیج گرمایشی استفاده نکنید و دستگاه را خاموش کنید احتمال یخ زدن لوله و اتصالات بالا می رود. زمانی که آ ب داخل پکیج دچار یخ زدگی می شود و حجم آن افزایش می یابد موجب ترکیدگی پمپ پکیج گرمایشی و دیگر آسیب های جدی  می شود.

یخ زدن پکیج دیواری
یخ زدن پکیج دیواری و قطعات آن

راه های جلوگیری از یخ زدن پکیج دیواری در زمستان

  اولین بهترین کاری که می توان برای پیشگیری از یخ زدگی پکیج دیواری انجام داد این است که، اول پکیج را هرگز از برق نکشید. دوم دمای پکیج را روی ۴۵ درجه باشد و سوم از محلول هایی که مشابه ضد یخ است استفاده کنید.

  1. تخلیه کردن آب پکیج گرمایشی : اگر می خواهید از خانه خارج شوید بعد از اینکه شیر اصلی گاز را بستید آب داخل پکیج دیواری را خارج کنید. اطمینان حاصل کنید که آب داخل لوله ها و سیستم شوفاژ حتما تخلیه شده باشد تا با یخ زدن و ترکیدگی رو به رو نشوید.
  2. بستن شیر آب سرد: برای این کار کافیست فقط یکی از شیر های آبگرم را باز نموده و تا زمانی که عقربه پکیج روی ۳۰ قرارگیرد صبر و سپس شیر آب را ببندید. با این کار آب پکیج تخلیه می شود و بعد شیر آب سرد را ببندید. بهتر است شیر آب گرم توالت را باز کنید که به عنوان پایین شیر محسوب می شود.

یکی از نکات مهمی که باید در نظر داشته باید این است که حتما دفترچه را هنمای پکیج دیواری را مطالع کنید.

مطالعه بیشتر:

بهترین زمان سرویس پکیج دیواری چه زمانی است؟

 ۵ راهکار برای پیشگیری از رسوب گرفتن مبدل پکیج دیواری

جدید ترین محصول ایران رادیاتور، پکیج دیواری سری A ایران رادیاتور

پکیج دیواری ایرانی و خارجی کدام یک بهتر است؟

رفع یخ زدن سیستم پکیج گرمایشی

برای برطرف کردن مشکل یخ زدگی حتما از یک نیروی متخصص کمک بگیرید تا دچار خسارت های بیشتری تحمیل نشود. اما می توانید یک سری کار را برای رفع یخ زدگی انجام دهید مثلا می تواید لوله هارا لمس کنید و آن قسمت هایی که حس کردید یخ زده است را با باد گرم سشوار سعی کنید که گرم و یخ آن را آب کنید.

فروشگاه مرکزی و نمایندگی رسمی ایران رادیاتور (فروشگاه پاسارگاد)
فروشگاه مرکزی و نمایندگی رسمی ایران رادیاتور (فروشگاه پاسارگاد)
اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *