نمایندگی ایران رادیاتور فروشگاه پاسارگاد (عقیقی)

ایران رادیاتور شرق تهران
فهرست مطالب

بررسی و شناخت کولر گازی ایران رادیاتور

اسپلیت یا کولر گازی ایران رادیاتور امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. با توجه به گرمای هوا در فصل تابستان و آلودگی هوا بسیاری ترجیح می دهند که برای سرمایش منازل و محل کار خود از اسپلیت یا کولرگازی استفاده کنند. در اینجا به بررسی انواع کولر گازی ایران رادیاتور می پردازیم.

شرکت ایران رادیاتور پس از تجربه ساخت انواع رادیاتور پره ای و پنلی و نیز انواع پکیج های دیواری و زمینی به سراغ تولید و عرضه انواع کولر گازی کرده است. تنوع محصول در گروه کولر گازی ایران رادیاتور بسیار بیشتر از دیگر انواع محصولات ایران رادیاتور می باشد که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

علت گرایش افراد به خرید انواع کولر گازی ایران رادیاتور

قبل از هرچیز باید به سرمای مطبوع انواع کولر گازی اشاره کنیم. شاید این موضوع را در مراکز تجاری کوچک و بزرگ احساس کرده باشید. این سرما در میان گرمای شدید بیرون از ساختمان می تواند حس بسیار خوبی به همراه داشته باشد. علاوه بر این موضوع وجود کولر گازی بواسطه داشتن فیلتر می تواند آلودگی ها و باکتری های محل را جذب نماید. در مقایسه با کولرهای آبی که هوای بیرون (با هر کیفیتی که باشد) را پس از سرد کردن به داخل هدایت می کند. اما کولر گازی تنها به سرد کردن و تصفیه هوای داخلی می پردازد که این امر باعث ایجاد فضایی مطلوب و باکیفیت می شود.

در انواع کولر گازی ایران رادیاتور فیلترهای بسیار پیشرفته به کار رفته است که کوچکترین ذرات آلوده در هوا را جذب و به این ترتیب موجب افزایش کیفیت هوای محل مورد استفاده می شوند.

کولر گازی باتوجه به ویژگی و قابلیت تنظیم دمایی محیط می تواند امکان یکنواخت بودن دما در طول مدت کارکرد را فراهم کند که با این کار کسانی که به طور طولانی مدت در محل حضور دارند احساس آرامش بیشتری دارند. درواقع نوسان دمایی با نصب کولر گازی ایران رادیاتو بسیار کمتر از نوسانات دمایی با کولر آبی است.

انواع کولر گازی ایران رادیاتور

همانطور که گفته شده تنوع محصول در گروه کولر گازی ایران رادیاتور بسیار بالاست. مثلا در مورد رادیاتورهای این شرکت شما نهایتا به شش نوع رادیاتور می رسید که البته با کم و زیاد شدن پره ها در نوع رادیاتور پره ای این تنوع تا حدی بیشتر می شود. اما درمورد کولر گازی ایران رادیاتور باید گفت که در یک تقسیم بندی کلی اسپلیت کولر گازی این شرکت به دو نوع برند تجاری کازوکی و ایران رادیاتور تقسیم بندی می شود.

هر کدام از این دو برند به انواع مدل ها و ظرفیت های گوناگون نیز تقسیم بندی می شود که برای هرنوع آب و هوا (از نظر دمایی و رطوبت) و نیز متراژ و نوع کاربری به کار می رود.

انواع کولر گازی ایران رادیاتور برند کازوکی:

کولر اسپلیت معتدل T1 روتاری کازوکی

کولر اسپلیت دیواری اینورتر سری A کازوکی

کولر اسپلیت تروپیکال روتاری کازوکی

کولر اسپلیت تروپیکال T3 اسکرال کاوکی

گفتیم که هرکدام از این مدل ها ظرفیت های متنوعی دارند که به قدرت کمپرسور آنها مربوط است:

کولر اسپلیت ۹۰۰۰ ایران رادیاتور

کولر اسپلیت ۱۲۰۰۰ ایران رادیاتور

کولر اسپلیت ۱۸۰۰۰ ایران رادیاتور

کولر اسپلیت ۲۴۰۰۰ ایران رادیاتور

کولر اسپلیت ۳۰۰۰۰ ایران رادیاتور

انواع کولر گازی در زبان عموم مردم تنها مربوط به ظرفیت آنهاست بدین معنی که افراد برای خرید کولر گازی ایران رادیاتور فقط اشاره به عدد ظرفیت آنها مثلا کولر گازی نه هزار ایران رادیاتور، کولر گازی دوازده هزار ایران رادیاتور و غیره دارند.

ظرفیت کولر گازی باتوجه به متراژ محیط مورد استفاده

بدون درنظر گرفتن انواع مختلف کولر گازی ایران رادیاتور، ظرفیت آنها با عدد توان کمپرسور مرتبط است که در اینجا با اغماض دما و رطوبت منطقه می توان این دسته بندی ها را درنظر گرفت:

کولر گازی ۹ هزار ایران رادیاتور مناسب برای فضاهایی تا ۱۷ مترمربع

کولر گازی ۱۲ هزار ایران رادیاتور مناسب برای فضاهای ۱۷ تا ۲۵ مترمربع

کولر گازی ۱۸ هزار ایران رادیاتور مناسب برای فضاهای ۲۵ تا ۳۵ مترمربع

کولر گازی ۲۴ هزار ایران رادیاتور مناسب برای فضاهای ۳۵ تا ۴۵ مترمربع

کولر گازی ۳۰ هزار ایران رادیاتور مناسب برای فضاهای ۴۰ تا ۷۰ مترمربع

اسپلیت (کولر گازی) 12000 ایران رادیاتور
کولر گازی ایران رادیاتور مدل ۱۲ هزار

کولر اسپلیت دیواری اینورتر ایران رادیاتور

این کولرها مجهز به اواپراتور و کندانسور گلدن فین بوده که در مقابل خوردگی بسیار مقاوم است. همچنین مجهز به سیستم محافظ خودکار می باشد و مجهز به سیستم های هوشمند کاهش مصرف برق، عیب یاب خودکار و اعلام نشت گاز  است. گاز مصرفی در این نوع کولر گازی ایران رادیاتور از نوع  R410A می باشد که به سری A نیز معروف است.

کولر اسپلیت دیواری معتدل T1 روتاری ایران رادیاتور

در این کولر گازی کم مصرف با گرید انرژی A کمپرسور GMCC به کار رفته است که دارای ۵ سال گارانتی شرکت می باشد. همچنین اواپراتور و کندانسور GOLDEN FIN دارد که مقاومت خوبی در مقابل خوردگی از خود نشان می دهد. این کولر مانند نوع اینورتر ایران رادیاتور ۵ سال گارانتی دارد.

کولر اسپلیت تروپیکال T3 روتاری ایران رادیاتور

این کولر گازی مجهز به کمپرسورهای روتاری GMCC و نیز اواپراتور و کندانسور گلدن فین است که مقاومت خوبی در مقابل خوردگی دارد. نصب این پکیج رایگان بوده و ضمانت ۵ ساله ایران رادیاتور دارد.

کولر اسپلیت تروپیکال T3 اسکرال

نوع دیگر کولر گازی ایران رادیاتور اسکرال است که سیستم تشخیص نشتی و کمبود فشار گاز آن شناخته شده است. همچنین مجهز به کمپرسورهای اسکرال GMCC و سیستم تنظیم خودکار فشار بالاست. این کولر مجهز به اواپراتور و کندانسور GOLDEN FIN است که مقاومت خوبی در مقابل خوردگی از خود نشان می دهد.

مزایای استفاده از کولر گازی ایران رادیاتور

  • کولر گازی در کل نیاز به کانال کشی و تخریب و نصب خاصی ندارد.
  • صدای این کولرها بسیار کم بوده و مخل آرامش نخواهد بود.
  • کولر گازی از هوای داخل استفاده می کند و این کار جلوی ورود آلودگی خارجی به داخل را می گیرد.
  • مصرف برق و استهلاک کولر گازی ایران رادیاتور بسیار پایین است.
  • انواع کولر گازی ایران رادیاتور دومنظوره (سرمایشی و گرمایشی) می باشد.
  • تنوع محصولی برای هر نوع منطقه از نظر خشک و مرطوب بودن، گرم یا معتدل و غیره وجود دارد.
  • هر واحد می تواند به طور جداگانه از این محصول استفاده کند و اشتراکی بین واحدها در این خصوص وجود ندارد.

عملکرد گرمایشی و سرمایشی کولر گازی ایران رادیاتور

کولر گازی با مکش هوای محیط آن را خنک کرده و به محیط بر می گرداند. این کار تا زمانی که ترموستات عمل کرده و دما به نقطه موردنظر برسد ادامه پیدا می کند. (تنظیم ترموستات به راحتی و با کنترل انجام می شود). در این فرایند گاز مبرد داخل کمپرسود فشرده و متراکم می شود و با حرکت به سمت کندانسور گرما از دست رفته و به حالت مایع از شیر انبساط عبور می کند. در این زمان فشار شدیدا افت پیدا می کند و حالت دوفازی به خود می گیرد و به سمت ورودی اواپراتور هدایت می گردد.

در اواپراتور و تحت تاثیر دمای محیط اطراف، دوباره تبخیر و سپس به گاز تبدیل می شود و سرمای خود را به اواپراتور بر می گرداند. از طرفی هوای اتاق با کمک فن وارد پنل داخلی کولر گازی ایران رادیاتور می شود و پس از عبور از اوپراتور کاهش دما پیدا می کند و از سمت دیگر خارج شده و به محیط برمیگردد. این روال کلی عملکرد سرمایشی کولر گازی ایران رادیاتور است.

در حالت گرمایشی کولر گازی، گاز داخل کمپرسور کولر گرم شده و از راه شیر چهارطرفه به اواپراتور می رود و در آنجا گرما را به محیط انتقال می دهد. هوای گرم وارد شده از کمپرسور باعث گرم شدن لوله و صفحات مبدل گرمایی شده و هوای گرم شده به بیرون دمیده می شود. این فرایند تا زمان رسیدن به نقطه مطلوب نظر کاربر ادامه پیدا می کند.

راهنمای خرید کولر گازی ایران رادیاتور

اگرچه وجود تنوع نسبتا زیاد در مورد کولر گازی ایران رادیاتور می تواند نقطه مثبت این امر تلقی گردد اما گاهی می تواند سردرگمی خریداران را نیز موجب شود. برای این منظور توصیه می شود با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید و ضمن شرح منطقه و محیط موردنظر برای نصب کولر گازی، بهترین نوع و ظرفیت را انتخاب کنید.

 

فروشگاه مرکزی و نمایندگی رسمی ایران رادیاتور (فروشگاه پاسارگاد)
فروشگاه مرکزی و نمایندگی رسمی ایران رادیاتور (فروشگاه پاسارگاد)
اشتراک گذاری

2 دیدگاه دربارهٔ «بررسی انواع کولر گازی ایران رادیاتور»

  1. سلام از کجا بدونیم کولرهای تو بازار کدام بهترین هست آنقدر تنوع زیاده ک نمیشه تشخیص داد کدام بهتره ولی ما از شرکت ایران رادیاتور خرید کردیم خوبه کولرهاش هم خدمات خوبی داره هم تنوع و کارایی خوب

    1. آقای محمد دوست

      سلام. کاملا درسته تنوع محصول در بخش کولرهای گازی بسیار زیاد است. در خرید این محصول چون باید به مواردی چون رطوبت و خشکی هوا، نوع محیط کاربری (مسکونی، تجاری و غیره)، متراژ م حیط، دمای منطقه و محیط توجه نمود لذا تنوع محصولات در این حوزه نسبت به محصولی چون رادیاتور بیشتر است. شما می توانید قبل از خرید با نمایندگی ایران رادیاتور – فروشگاه پاسارگاد (عقیقی) در بلوار ابوذر تماس حاصل فرمائید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *